Welcome to paradise!


Jag bor numera pa Sunset Coast Backpackers, ett fargglatt hostel med massa ungdomar fran olika lander. Delar rum med fem andra, det funkar bra.

Igar traffade jag Gavin, en kille som jag motte pa Mullaloo Bar i sondags. Vi tog nagra drinkar hos honom och snackade om allt mojligt. Lattsam stamning i detta land! Man kan liksom hanga med folk man inte kanner, utan att det kanns stelt och onaturligt.

Idag visade han mig kusten och berattade om lite olika saker langs vagen. Vi akte ut till Fremantle, en jattemysig liten hamnstad som ligger soder om Perth. Verkligen ett harligt stalle! Vi lunchade vid havet dar, det blev fish and chips for min del(det var tydligen det mest australiensiska). Blev aven tvungen att smaka pa en mussla for artighets skull, den smakade forjavla ackligt! Sedan fixade vi en adapter sa att jag kan anvanda min plattang har :) Efter det vandrade vi runt i stan en stund, det var hur gulligt som helst dar. Jag ska nog tillbaka pa sondag.
Det var skoj att fa sig en guidad tur av en riktig aussie, istallet for att irra runt sjalv som ett jehuu och inte fatta nagonting. Pa eftermiddagen gick jag ner pa beachen och degade, sedan har jag och Safsi insupit Thai Soup och haft girltalk ikvall.

Imorgon ska jag aka in till stan och bara strosa runt, har inte varit dar annu namligen. Blir kanske Perth Zoo ocksa, har ju faktiskt inte sett en enda kanguru annu...

Take care!

/ kram ULI







Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Fiona

ulllisss jag ar svartsjuk pa dig! Sin resa lata jattekul och skont- jag vill aka till australien ocksa hehe.

hoppas allting stannar bra, kramar!

-Fiona

2008-05-12 @ 18:04:45

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0