Vastkusten och den flasande hollandaren

Har varit utan internet och sandning pa telefonen en vecka nu, darfor lite klent med kommunikationen. Hur som helst sa kommer har en liten uppdatering av senaste tiden:

20/5 Vi bokade Greyhound bus i Perth. Kopte varit jump on/jump off pass som galler i ett halvar och stracker sig fran Perth till Broome. Vi snackar alltsa vastkusten. Passet kostade ungefar 3ooo svenska kronor...Billigaste sattet att komma undan...

Foljande dagar blev det mycket Gavin-tid och forberedelser for avfarden.

Fredag 23/5 lamnade vi Perth och akte langs kusten hela dagen och hamnade tillslut i Kalbarri framat kvallen. Lite laskigt att hoppa av Greyhound bussen och byta till en liten som korde oss rakt ut i outbacken. Chaufforen var en hollandsk karl som verkade valdigt fortjust i mig och lilla Lina...Kalbarri visade sig var en liten liten hala med riktiga locals och inte mycket mer an sa. Det var dock valdigt vackert, ska fixa bilder sedan(om jag sa ska flytta hela bloggen till resedagboken. Vi tillbringade 3 dagar dar, helt okej hostel med liten pool som vi degade vid en hel del, kandes som en liten solsemester istallet for svettig backpacking. Vi gick till lokala puben en kvall, det var verkligen precis som i en film. Alla kanner alla och tycker det ar jattespannande med turister. En gubbe utan tander och med en olmage av rang tog sig friheten att forfolja oss hela kvallen. Vi traffade aven en medelalders lesbisk dvarg som verkade ha siktet installt pa Safstrom, haha...

Sedan bar farden av vidare mot Denham och Monkey Mia. Pa vagen dit fick vi tvarbromsa for en kangurufamilj som skuttade fram. Kom fram pa natten och hostelet var en mardrom. Tror inte nagon stadat dar pa 10 ar, heltackningsmattan var en smitthard utan dess like...Vaknade mitt i natten av mitt eget skrik - dromde att jag satt ner fotterna pa mattan utan mina flipflops. Sa ackligt var det alltsa. Efter att ha overlevt natten sa akte vi till Monkey Mia, ca 20 min fran Denham. Dar finns det vilda delfiner som kommer in till stranden varje morgon for att fa lite fisk av turisterna dar. Helt underbar syn nar de hoppade och simmade omkring i morgonsolen nagra meter ifran oss. Vi akte tillbaka till Denham pa eftermiddagen och sprang pa nagra aussiekillar i supermarket, hangde med dem pa kvallen och sag varldens finaste stjarnhimmel pa natten. De ar mycket narmre och klarare har. Sag ett stjarnfall ocksa :) Sov i killarnas bat, den var mycket renare an rabieshostelet...

28/5 akte vi vidare till nasta stad, Canavon. Hangde med tva tjejer pa bussen dit, de hade bokat hostel och undrade om vi ville dela rum med dem. Det lat bra tyckte vi, sa nar vi anlande mitt i natten sa traskade vi ivag. Men ingen var dar och slappte in oss sa vi forsokte hitta nagot annat stalle att sova pa. Tyvarr var det fullbokat overallt, sa det slutade med att vi sov i ett gammalt skjul pa hostelomradet. Kallt som fan pa natten, men vi overlevde och kom billigt undan :) For ovrigt en mycket fin stad! Forsta stallet som man sag valdigt mycket aboriginer pa forresten.

Igar kvall akte vi vidare mot Coral bay dar jag befinner mig nu. Hanger fortfarande med de tva andra tjejerna fran bussen, sa dem, Safs och jag delar ett rum. Har snorklat idag, sag en rocka och massa olika fiskar. Ningaloo ref ar jattefint, imorgon ska vi nog ta en battur langre ut och snorkla hela dagen! Just nu spelar ett lokalt band utanfor fonstret, sa vi ska till baren och ta nagra kalla ol. For en liten stund sedan fick vi syn pa en skitstor spindel har intill, blev lite halvt stirrig men man vanjer sig sakta vid allt sadant ocksa...\

Imorgon natt aker vi vidare till Broome, ska stanna dar och jobba nagra manader ar tanken. Finns bla en parlfram som man kan knega pa. Forhoppningsvis fixar vi ett house share med internet dar, da kommer jag skriva oftare, promise!

Hoppas allt ar fint med alla er hemma, har ar det iallafall underbart!

Kram o karlek / Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin malin malin malin malin...

Din lilla mupp! :P

äntligen skriver du :) bra bra !

skönt att höra att ni lever å tar er fram, med eller utan holländare!

spindlar har vi inte mycke för mej.. uggha!
men du, klappa delfinerna från mig med om du ser dom någe mer ;) Love you bejb!! pöss!!

2008-05-30 @ 14:22:11
Postat av: Tessan

Älsklingshjärtat! Tänkte bara tala om att det var såå kul att du ringde, det var nog den bästa presenten! jag saknar dig tokmycket! Det var skönt att höra din röst, trots att du fått en annan dialekt :D Alltid lika kul att läsa om dina äventyr! Låter helt underbart, jag är bara nåågot avundsjuk! Men inte så mycket ;p Nu kommer släkten och firar och ikväll blir det partaj med tjejerna! Jag ska skåla och dricka lite för dig med! Hoppas du har det toppen! Love yoou pudding! pussipuss

2008-05-31 @ 11:01:46
URL: http://tessanlundberg.blogg.se

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0