Sorry!

Ja, jag vet, jag bloggar daligt som fan  nu. Men det hander sa mkt skoj har sa man hinner liksom inte sitta har och plita. Ska forsoka komma ihag vad som hant senaste veckan iallafall:

Har antligen satt kangurus. Vi akte ut till ett naturreservat med Safs house mates och kikade pa kangurus och koalor :) skoj skoj!

Forra lordagen festade jag med Safs vanner, sjalv slocknade hon pa soffan :P Vi akte in till Northbridge, forst nans fodelsedagsfest sedan vidare till Hippie Club. Dansade som en galning tills natt blev dag, typ. Var hemma efter 05 nangang, lite skillnad mot Gavle o Kalmar som klappar igen kl 02...
 
I sondags hamnade vi pa barbecue hos en hippiefamilj i Scarboro, haha. Sen knatade vi vidare till en pub, dar traffade vi tva patetiska broder som vi inte hade mage att avvisa. Vi trevliga svenskar maste ju forega med gatt exempel...En annan kille som vi traffade dar jobbar pa en resebyra, sa vi kan fa discount pa buss upp till Darwin :)

Det borjar bli forjavla kallt har i Perth, sa nasta vecka drar vi norrut. Malet ar Darwin, men vi kommer stanna lite har och dar. Ska nog kopa en van i Darwin sen och gora en roadtrip langs ostkusten. Safs granne Craig har en kompis i Broome som har en pub eller liknande. Vi kan fa jobb dar om vi vill, bra bra. Man traffar liksom folk en eller tva ganger och de hjalper en med allt mojligt. Nice!

Har hangt en del med Gavin, Aussiekillen som jag traffade for ett par veckor sedan. Har skoj tillsammans och jag kommer nog sakna honom litegrann nar vi drar vidare...Jag har introducerat honom for svenskt godis i form av Ahlgrens bilar. Han gillade dem, men tyckte det var lite svart att uttala :P

Igar akte Safs och jag ut till IKEA och kakade svennemat - sa jakla gott med kottbullar, potatis, brunsas och lingonsylt! Affaren var uppbyggd precis som hemma, kandes som att man lika garna kunde vara i Valbo...

Har varit inne i Perth nagra vandor och shoppat lite, klader ar oftast mkt billigare an hemma :) Har aven lart mig kaka sushi, det ar ju hur gott som helst! Sa fran och med nu ska jag inte ha forutfattade meningar om mat. Har faktiskt kakat rodlok ocksa - det ar ett stort steg for en lokhatare som jag.

Nu ska jag ut och jogga i en park i narheten, blir 5:e dagen idag, ska bli lite fit ar tanken! Igar fragade tva killar om vi var surfare - awsome!

Ta hand om er, vanner!
/ Kram fran Elin Ulrika


p.s Gar inte att lagga upp bilder, nan typ av sparr. Frustrerande!!



Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin malin malin malin

Hey! de låter ju som du har hamnat rätt min vän :)
själv försöker jag hitta ett sommar jobb så jag kan dra till Norge och en framtid du vet.. sååå att jag någon gång kan möta upp dig min mupp!
Sola åt mig å hälsa säven!

Big kiss!! *Smack*

2008-05-19 @ 08:35:32

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0