Snabbt liv

Har i Broome susar dagarna forbi, haller knappt reda pa datum eller manad...Ska forsoka komma ihag vad som har hant i mitt lilla liv senaste veckorna;

Jobbar pa for fullt - stadning om dagarna o barjobb om natterna. Skona kontraster och sova kan man gora nar man ar gammal...

Spelar basket med ett asiatgang som jag stadar med pa hostelet, kul kul kul! Sa vi skuttar ivag efter jobbet och kor Team Asia(en japan fran tyskland, 2 taiwaneser och en annan spratt) vs Rest of the World (En fransk kille, en biffig tysk, och aggressiva svenskorna)

Firade svensk midsommar pa hostelet med bandet, stad-Helen (varstingtant/mentor/relationsradgivare), Linas fling Matt (trevlig karl), Thomas (en dov svensk) och Michelle (hans dova flickvan fran australien), Steev-O (Rodskaggig veggie-irlandare som spelar gitarr och ratade kottbullarna...) Maten uppskattades av alla och vi hade till och med fixat sill! Blommor i haret ocksa saklart, det var kansla! Helan gar skralades fram ett par vandor ocksa.

Akte ut till speedwaybanan en kvall med Chris (security/barkille pa hostelet) och traffade diverse skruvade irlandare. Holl pa att bli forbannand for en sekund, trodde att nagon huttade stora jordklumpar pa mig och tankte "nej nu javlar..." Efter en stund insag jag dock att det var bilarna som skvatte upp massa skit i kurvorna. En intressant, hogljudd och skitig upplevelse!

Forsta veckan i Broome gick vi till en gammal utomhusbio, kandes som om man levde pa 60-talet eller nat. Mitt i filmen susade ett flygplan upp fran ingenstans, typ 3 meter ovanfor vara huvuden. Man har vant sig nu, det finns en liten flygplats har mitt inne i stan. Du skulle alltsa inte kunna bo har, farsan :P

Just nu star det helt stilla i huvudet, fast jag hade sa mycket att skriva om...

En negativ sida av Australien ar att drogerna flodar och ingen tycker att det ar en big deal. "Alla" knarkar mer eller mindre och springer runt hoga som hus om natterna. Det kanns markligt nar man sitter med ett gang vanner och ratt vad det ar rullar nagon en joint och skickar laget runt, som att det var en skal med smagodis...Man kanner den sotstickiga lukten var och varannan kvall haromkring. Man har vant sig vid att det ar sa i detta land, men fortfarande, usch. Det varsta var for nagra kvallar sedan nar det borjade dra i sig linor istallet, av "nat vitt". De kallar oss for The clean Swedes, jag och Lina. Det ar jag stolt over. Sant dar skit behover vi inte, vi ar glada och nojda med livet anda :)

Nu ska det spelas basket igen, hejhopp!

Puss o kram/ Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin din egna brud!

Men söta underbara du! jag blir så underbart stolt över dig! (inte för att ja inte är det annars..)

Du ska veta att jag blev versta överaskad nör jag läste.. men sedan lugn! Jag han ju tänka hoppas fan att Ullis inte tar någe av det där! sedan skriver du så fint så :) Bara fin fint att vara "the clean Swedes" Söta va skönt det är att du skriver igen iaf :) jag sitter hos madde och vi har kurat lite på bryggan och solat.. mysigt! å vet du, ja har sökt jobb på kinesen! ;P haha.. hoppas jag får det, om inte annat bara för att få vara skratta åt det sedan ! :P men du, jag saknar dig som vanligt min stjärna! take care and stay clean!

Biljoners pussar!!!!!!!!!!!!!! Love you bejb! häls te Lina!

2008-06-29 @ 21:43:38
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0