En dag pa det lokala biblioteket

Sitter har vid en extremt seg(men gratis...)dator och forsoker gora lite research om Bali. Lyckades hitta ut till Broomes lilla bibliotek idag och kanslan av tillgang till miljoner bocker gor mig glad. Har last lite om Bali, detox och skatekonst an sa lange. Bredvid mig sitter arhundradets sunknisse. Han snorvlar och snorar samtidigt som han mumlar fram ett och annat "fuck this" och "fukkin' that". Han luktar gammal disktrasa mixat med oduschad gubbe, det ar ingen trevlig kombo. Han hostar och rosslar om vartannat. For en liten stund sen hordes ko-laten fran hans dator, det var jattekul tydligen. Forsokte inleda en konversation med mig, men jag latsas vara dovstum. Da och da kliar han sig i sitt flottiga har och jag blir mer och mer overtygad om att han tillhor en tidigare variant an homosapiens, sakert har han legat gomd i nan grotta och just vaknat till liv igen...Och har sitter jag och laser Gefle Dagblad, de ska tydligen bygga om stortorget nasta ar - sedarja, det hander tydligen ett och annat pa hemmaplan. Har som vanligt jobbat idag och ikvall ska jag unna mig utomhusbio med endast me, myself and I. Ska bli trevligt :) Nya Narniafilmen och en pase notter ska avnjutas. Har inte hant forfarligt mycket senaste tiden, forsoker sova och vila sa mycket som mojligt. Tidigare var det mer hektiskt. Allt fran att sjunga Dancing Queen med tva aborigindamer i lilla karaokebaren till att narvara vid ett strandbrollop. Scotty och Renae gifte sig dar for en vecka sedan, det var en underbart fin tillstallning :) De akte vidare med resten av bandet forra veckan, kanns lite tomt utan alla dem, men vi kommer ses nangang igen. De flesta drar harifran nu, men jag har bestamt mig for att stanna fram till september. Sedan ska jag ta mig upp till Darwin och forhoppningsvis hitta ett billigt flyg over till Indonesien. Tankte ta mig en 2 veckors(minst) semester pa Bali. Man kan bo riktigt lyxigt for under 100kr/natt och att ata ute kostar ungefar 10kr for ett mal mat. Ska unna mig massage, shopping, god mat och dryck, samt glassa pa stranden om dagarna :) Blir nog lite utflykter ocksa - Bali ar inte storre en halva skane(3 miljoner invanare dock...)sa jag ska nog hinna se det mesta. Tar inte ens 2timmar att flyga dit fran Darwin, sa det ar lika bra att passa pa nar man anda ar i krokarna. Har aven borjat kika lite pa Thailand och Vietnam, lutar at ett stopp dar nar jag ar klar med Australien. Men ni ska inte tro att jag inte langtar hem ibland, for det gor jag! Hoppas allt ar bra med alla er och att solen ar generos mot Sverige denna sommar :) Kramkram /Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Tessan

Jag saknar dig extra extra mycket idag!! :( jag skulle vilja ha en äkta ullefiskbulle att prata med! åhå JAG SAKNAR DIG!! kom heem! Kärlek <3<3<3

2008-07-15 @ 20:39:17
URL: http://tessanlundberg.blogg.se/
Postat av: Madde

Tjaaa! Vad roligt att du hittat till min blogg. hehe, neeedu, det verkar inte finnas nån redig Johan på din sida av jorden. Men, hade hen varit där, hade han i alla fall inte varit nån redig männsika, sååå. ;P Hoppas du har det bra. Det märks nästan då man läser. Johan har förresten åkt tillbaka till Sunshine Coast kom jag ju på nu. Så, åk och våldgästa karln! :)



Kika gärna förbi på bloggen igen och lova att du fotar lite så du har lite skrytbilder att visa snart! :D KRAM!!

2008-07-21 @ 19:23:55
URL: http://sokratess.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0