En helg med guldkant

Hejhejhej fran en fancy lagenhet i centrala Sydney!

Sitter har och bara njuter av tillvaron. Har precis atit en jattegod middag och smuttar lite forsynt pa en skvatt rosevin (leftovers fran igar...) Vi kanske ska knata ner runt hornet senare och kolla nagon lokal pub for en valfortjant drink, far se om vi orkar styla om fran mjukisbyxor till nagot snajsigt. Har gymmat ett par timmar nu pa kvallen, sedan satt vi i bubbelpoolen och snackade strunt samt mjukade upp vara gamla sletna muskelfasten. Och faktiskt sa har vi jobbat idag ocksa. Var bara jag och Sarring pa varan avdelning i tvalfabriken, sa det var riktigt skoj faktiskt. Vi fick dessutom en liten sovmorgon, borjade inte forran klockan 10 imorse. Kanns bra att ha tjanat lite extra utan att ens behova se det som en anstrangning.

Igar var vi ute med en av Safstroms bekanta fran Melbourne. Det var helt okej, men lat oss bara saga att vi uppenbarligen kommer fran olika samhallsklasser...Jag klarar inte av hela den har bratz-grejen och att stolpa omkring som nat vap. Usch usch. Tydligen sa finns det iallafall en liten chans att jag och Safstrom kommer att vara pa samma nyarsfest som syrrorna Hilton - men vi far val se hur det blir med den saken. Skulle ju vara en rolig grej kanske, men at the end of the day sa ar man ju en jordnara mysbyxbekladd vulgar manniska med inslag av norrlandsk accent. Sa det kanske inte ar ratt forum...

Varan house mate var lite rund under fossingarna igar, sa nar han skulle ga och lagga sig sa rumlade han in i varat rum och somnade med huvudet mot Sarras fotanda. Sedan vaknade han och gick pa toaletten, kom tillbaka och tog av sig skjortan och somnade igen! hahaha, forklaringen var tydligen att han haft det rummet forut, sa det var av gammal vana - plus att han tydligen var valdigt trott...

Hur som helst sa funkar det jattebra att bo har och vi ar som en liten familj nastan. Har gymmat varje dag sen vi flyttade in, det kanns bra bade i kroppen och sjalen! Malet ar att forbruka 1000kcal varje dag, och det har jag uppnatt ocksa :) Sa ratt vad det ar sa ar hamsterkinderna borta. Simmar lite ocksa, i man av tid. Man hinner inte sa mycket i veckorna, jobbet tar upp en hel del tid och energi. Men det flyter pa bra i Lush-fabriken, vi nar target nastan varje dag faktiskt.

Annars da? Jooda, forra helgen kollade vi nar julgranen i Darling Harbour tandes- julsanger, svampbob, en saxofonspelande man utkladd till gran o.s.v Sa nog var det stamning alltid! Att vi dessutom fatt lite for mycket av det goda gjorde att vi fnissade som fan och vi fick en del fornarmade ogonkast fran barnfamiljerna...Anyway, det kanns konstigt att det ar december och julepahitt overallt, samtidigt som sommaren kommer och man svettas i solen. Skont anda att slippa julstressen hemma, jag kommer fira julen pa en glodhet strand istallet :)

Vilken fantastisk reseblogg detta ar, eller hur?! Naevars, blir mycket random stuff har, kanner jag. Men det far val vara sa just nu - jag har ju ett vardagsliv har och da blir det inte mer spannande an snack om jobb och dylikt. Men i slutet av januari torde jag vara on the road again.

Nu ska jag ta och skaka liv i Saafi som kolat pa soffan likt ett litet mumintroll...Far se om hon kanner for en vanda ner pa stan. Annars sa ska jag satta mig ute pa varan gigantiska balkong och kolla ut over ett nattligt Sydney som faktiskt inte ar sa pjakigt...

Imorgon blir det strandliv om vadret tillater, annars en tur till IKEA och lite andra shoppinginspirerande events kanske. Far se om vi kikar pa en fotoutstallning med 60-tals bilder ocksa eller tar en promenad i botanical gardens. Finns en hel del att sla ihjal tiden med :)

Hoppas ni inte bleknar bort, fryser ihjal eller forfaller av depression hemma, enligt flera kallor sa ar det inte sa muntert i svennebananlandet just nu. Men frukta ej - det skall komma en sommar igen :)

Puss kram karlek /Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

hahaha.. du med en släng av norrländska.. de va allt ett tag sen bejb! ;) du, i morrn drar jag till London.. ska blir helt underbart måste jag säga.. sjukt skönt! dock hem igen på måndag, men de får räcka, jag ska ta det som kvalite ist för kvantitet!



men du, tycligen e jag fan inte singel längre.. kan dock inte helt säga att det känns så.. för jäkeln e ju i 08land å jobbar jämt. fast nog va han förbi i helgen haha.. de va kul.. men de känns långtborta ,måste jag säga.. jajaaaa.. du, skicka din adress till min mobil är du snäll! I want it!

för om du nu ska stanna där en stund så va lite go hörru :) shit pommes spagetthi du, tiden har gått så sjukt fort, om mindre än två veckor är det julafton å du e borta å jag är HELT borta å gudars vet hur det kommer sluta! jisses. men på någe vis så flyter det på, stina har sitt sista lucia tåg i morrn och de missar jag :( å ja vad annars. jag vet inte. jag vet inte. träningen går fan inte bra alls. undrar va som e fel på mig orkar inte har iongen lust ens.. tvinga mig dit igår, kändes ju bra efteråt men.. ne, jag vet inte. only time will tell how I'll end up! jaa.. jag har bara bajs som vanligt att berätta! haha.. men jag saknar dig, (ja det vet du redan men ändå! ) vi ses ju ganska snart ändå.. we've been apart longer you know. en dag står du bara där.. fan om du inte ringer så jag får hämta dig på arlanda.. I KILL YOU! skiter i att far din vill . jAG SKA! haha. . ja men nu måste jag få tag i syster å sedan packa.

älskar dig sis! <3 for ever and ever-- men fan om du inte fixaar tillbaka dialekten tills du kommer hem! hahahaha.. puss puss pussss!! <3

2008-12-11 @ 21:40:00
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0