En gammal karrings helgmemoarer:

Aterigen en stillsam lordagssnatt. Sitter i min nyinkopta kriminellt fluffiga morgonrock och bara myser. Safstrom snarkar i soffan och allt ar frid och frojd. Orkade inte ge oss ut i mingeldjungeln denna lordag heller. Var ute igar och lurvade ett tag, dock orattvist bakis imorse nar vi skulle till jobbet. Ja, vi har blivit sa pass hurtiga sa att vi frivilligt jobbar pa lordagar ocksa...

Forra sondagen var det riktigt IKEA-vader (regn och rusk) sa vi akte dit och kakade kottbullar med varan house mate. Sedan laddade vi upp med glogg, pepparkakor , knackebrod och godis - blev riktig svennefrossa :) Forresten, sa hittade vi fazers finska surskorpor i en liten asiataffar for ett tag sen, mums!

Naval, nu sitter man har och det har precis varit lucia, en dag som gatt obemarkt forbi pa denna sida av klotet. Tiden gar jattefort och jag hanger inte riktigt med i julesvangarna...Ar trott som ett djur just nu, darfor blir detta mest svammel.

What else? Jo just ja, vet inte om jag berattat om en irlandare som jag traffade i Melbourne. Vi gick pa bio och lite sadant iallafall, hade det trevligt ihop...Men sedan drog ju jag pa mongo-tour med kinespuckot och det och sa. Anyway, fick ett sms fran honom i tisdags - han var pavag till Sydney och ville traffas. Sa vi mottes upp for en sen tisdags-ol och en promenad till Harbour bridge och Operahuset by night. Vackert varre! Skoj att ses igen, aven om vi mest fjantade omkring och snackade strunt. Han ar ju inte man of my life, men atminstone det vettigaste red head jag har traffat.

Jooda...Det flyter pa harborta och gym-junkien inom mig ar ater vackt - det gar faktiskt over forvantan och tamme fan - det borjar synas resultat nar man staller sig pa vagen ocksa.

Imorgon har det ryktats om solsken, da blir det antligen beachen igen. Pa kvallens schema star det bio med Safstrom och DK, varan house mate. Lina och jag fick gratisbiljetter fran jobbet till forhandsvisningen av Slumdog millionaire - har ingen aning om vad den handlar om. Men sa lange det ar gratis sa ar det ingen fara pa taket om den skulle vara kass :P

Nae uss, nu orkar jag inte halla mig vaken langre. Ska gosa ner mig i rena paslakan fran IKEA och sova som en klubbad sal i minst 8 timmar...

Ska forsoka ha nat vettigt att skriva om i fortsattningen, men nu vet ni att jag lever iallafall...

puss kram karlek /Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

Bejby my blove! Låter som ni har det riktigt fint :)

inte att vänta hem dig på ett tag.. :P

London va nice, men inte alls på samma sätt som förut, det va lixom inge gnista i det. ja,men trevligt att träffa människorna. Jag kom hem till syster min igen från en kväll i sthlm flör några timmar sen.. har träffat daniel.. haha.. jag e då inte van vid att någon bara stirrar en i ögonen på det sättet haha.. (fick han veta åxå! ) haha.. jaru, intressant återigen måste jag säga.. men han e ju för mysig.. gaah!

men du, go for the irish one, they can be lot of fun! ;) om inget annat så e dom jäklar på att dricka öl :P hahaha.. Well, jag saknar dig som vanligt.. men e lite lugnare i huvudet, (thank god!) ;P älskar dig söta! hälsa sovande säfström från mongotmalin ;P puss puss!

2008-12-17 @ 00:18:05
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0