Jesus is the reason for the season!

24:e december...24:e december...Det ar nagonting bekant over det datumet...

Det ar markligt att inte celebrera denna hogtid pa Sandvagen 35, som alla andra ar. Istallet sitter jag har i en for liten tomteluva och forsoker framkalla nagon sorts julkansla. Den enda kanslan som ar likadan som hemma, ar kanslan av att var alldeles for matt - frossat loss i for mycket julmat och snask. Pa Safstroms och Forstens julbord fanns det skinka, kottbullar, lax, rostbiff, rodbetssallad, potatis, agg, knackebrod och sa vidare. Inte sa tokigt va?! Dessutom haller vi pa och bakar morotskaka, och snart ska vi ge oss in i knack-svangen :)

"Jesus is the reason for the season" - klatschigt budskap. Och for att verkligen visa att vi stodjer det, sa har vi iar skippat julklapparna och bestamt oss for att lagga pengarna pa ol istallet. Ne, skamt och sido - men i detta land sa handlar det uppenbarligen mer om att bli pa lyset an om att vara tillsammans med vanner och familj. Hur vet man att det ar dan fore dan i Australien? Jo, alla springer runt alldeles svettiga med storpack ol balancerandes pa axeln. .

Anyway, jag saknar er hemma sa galet mycket en dag som denna. Julen ska firas i Alvkarleby, sa ar det bara. Familj och vanner, julotta, sno och en kansla av gladje. Har ar det forovrigt gratt och smakallt idag, regnade lite nyss - sa kanske har vi iallafall samma vader?!

Min julafton har hittills spenderats pa foljande vis; 2,5 h pa gymmet, 1 h i mataffaren, X-antal timmar i koket och sedan SM i hetsatning. Tomteluvan har varit pa, nastan hela tiden och det har poppats loss till julsanger av alla mojliga slag. Ska nog hoppa ner i bubbelpoolen sedan, och basta lite saklart. Det arliga julbadet kommer alltsa att aga rum aven detta ar. Just ja, vi har faktiskt you tube:at Arne Weisse och kikat pa Karl Bertil Jonssons julafton - allt for att overtyga oss sjalva om att det faktiskt ar julafton idag.

Nu aterstar bara for mig att sanda en elektronisk julhalsning till alla mina nara och kara darhemma:

FRAN MIG TILL ER ALLA - EN RIKTIGT GOD JUL!

Sydneys julbord nr1!

puss kram karlek /Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Roland Lundström

Hej!

Trevligt julbord!(Det finns väl sillsallad?)

Ett måste för mig.

Bästa hälsningar från ett snöfritt Märsta.



God Jul och Gott nytt år!/ Roland



Ett ord på vägen: Lifta aldrig!

2008-12-24 @ 10:47:23
URL: http://ulrikaforsten.blogg.se/
Postat av: Elin, Sofia Åsa och Jonas

Hej och God Jul från oss i Norden.

Vi är hos tant Rea och äter jullunch.

Nu ska vi kolla på Kalle.

Kramar från oss alla.

2008-12-24 @ 15:00:00

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0