Welcome to Darwin

Lamnade Broome i mandagskvall och anlande igar kvall till Darwin. Bussresan tog inte 27 h som jag trodde, utan bara 25, 5, p.g.a tidsskillnaden. Kanns som att jag blivit overkord av en gaffeltruck eller dylikt - hela kroppen ar tillknycklad, stel och obehaglig. Men jag kunde iallfall sova en stor del av farden hit. Annars sa kollade jag pa filmerna de visade pa bussen, forstar dock inte hur folk kan uppskatta Monty Python - en rolig scen pa 2 timmars film - nar kungen hugger av armen pa en riddare och riddaren sager: "Come on, it's just a scratch" Roligare an sa blev det inte.

Hostelet har ar helt okej, lite skit i knutarna bara. Har flangt runt pa stan idag, kanns skont att kunna gora det efter 3 manader i Broome - staden utan stad. Har finns det riktiga affarer och det ar lite storstadsliv faktiskt. Darwin ar tydligen Australiens mest moderna stad, den har bara klassats som stad sen 1950. For ovrigt ar den uppkallad efter evolutionslarans fader, som ni kanske redan listat ut. Finns fina parker att strosa omkring i, snygg arkitektur och vatten - allt som jag letar efter i en stad. Kommer nog fa en bra vecka har! Vissa delar paminner lite om Milano, believe it or not.

Ska forsoka mota upp Emma har nan dag. Vi delade rum i Broome ett par manader och hon ar har i krokarna just nu. Ska bli skoj att se lilla Nya Zeelandaren igen :)

Ar allmant trott och degig, klimatet har ar varmt som fan och kvavt som satan - kommer nog ta ett par dar att vanja sig. Men som sagt, far en bra kansla av denna stad.

Ta hand om er dar hemma, vi hors! / kram Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

Bejb! skönt att du e på lite bättre humör ;)

de e drygt att resa så länge we know that :P men du fixar det ju så bra! vi pratade om dig gårpå oasen, vi åker till fjesiga men roliga Gröna Lund på lördag. men mycket annat rolgt händer inte. jag har sagt upp mig från call-up och är supergla för det! haha.. kanske har jobbi stan på ett dagis i någon vecka om ja har tur :) och annars harja vick på friskolan så.. annars då. .hmm.. går inge bra me muppen, som jag sagt varje vecka sen i början avjuli. ja ska nog lägganed. haha.. får se hur länge ja gar det nedlagt.. annars så har jag sökt jobb till revistionen på oskarshamn. hoppas jag får det. annars så har jag jobbet i Hamerfest, fick mail av henne igår. såå... gudars vet va tusan jag ska göra. inte mycket kan ja göra här hemma iaf, jag har inga pengar fram tills lön i september. suger. men vad gör man. jaja... där fick du lite uppdatering iaf :) saknar dig ensamvargen! men live the life i wana live! :P GALET! haha.. biljoner kramar på dig!

2008-08-27 @ 14:54:11
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0