The final countdown...


Jag insåg precis att det bara är lite mer än ett dygn tills jag lämnar lilla Älvkarleby. Flyget går kl 09.25 från Arlanda, det tar ungefär 1h och 30 min att åka dit. När man reser utanför Europa så ska man checka in 3 timmar in avgång. Det innebär att vi får åka senast kl 5 på morgonen. Sedan blir det löjligt nog mellanlandning i Köpenhamn, Danmark. Då tänker jag automatiskt på H.C Andersens "Den fula ankungen". Jag tyckte så synd om den lille fågeln när jag var liten. Nåväl, efter att ha lämnat pölsan bakom mig så börjar den långa etappen. Nästa stopp blir i Singapore, även kallad "Lejonstaden" (singa=lejon, pura=stad) Det var tydligen någon prins som kom på namnet, när den första levande varelsen han mötte där var ett lejon...Sedan ska man upp i luften igen en sväng och tillslut anländer jag till Perth, då bör klockan vara ungefär 14.30, lokal tid (+8h). Totalt tar resan 23h, varav 18 är flygtimmar. Jag ska ladda upp med korsordstidningar, böcker och musik, då bör jag överleva tristessen.

Det känns fortfarande overkligt och jag kommer nog inte förstå någonting av någonting den första tiden därnere. Mest är det som att jag packar för en lite längre semester, hjärnan har definitivt inte ställt in sig på att jag ska vara borta ett år. Nu börjar resfebern komma smygande iallafall, den känslan har jag alltid gillat :)

image15

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0