Tak över huvudet


Håller på att kolla upp lite alternativa boenden för min vistelse i Perth. Lutar åt något backpacker hostel, det blir nog roligast. När jag åker till London så brukar det bli Piccadilly Backpackers (Om jag inte bor hos Malin i Hackney) och det är ju skitkul att dela rum med folk från alla möjliga länder, tycker jag. Ett år delade jag och Helen rum med några killar från Australien, hur trevliga som helst! En av dem kommer jag kanske möta upp i Australien senare i år, eftersom vi fortfarande har kontakt. Man lär känna mycket folk när man tvingas dela rum med dem, helt enkelt! En annan fördel med hostel är att det är billigt och avslappnat jämfört med hotell. Billigaste boendet som jag hittat i Perth kostar 15 AUD/natt - det är ungefär 87 kronor. Kalas! Ofta ingår det också gratis lokalbussar och dylikt. Det ordnas utflykter och fester och man blir som "en enda stor familj". Nödlösningen är att sova på en soffa i Säfströms flat share, men det ska nog kunna lösas ändå. Vore dock en fördel att bo i närheten av henne, d.v.s på Scarborough Beach Road. Ska klura lite mer på hur jag gör, kanske smidigast att boka när man väl är på plats och kan känna av stämningen. Det är ju vinter och lågsäsong därborta nu, så det borde inte vara några problem att få tag på boende. Ärligt talat så känns det rätt skönt att inte veta någonting om vad som kommer hända och hur det kommer gå när jag landat. Det enda jag vet är att det här ska bli så jävla skoj!


      
image14

       

  

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Tessan

Åhå min lilla sötnöt, jag ringer dig imorgon! Du är bäst! pussikram

2008-04-25 @ 20:19:54
URL: http://tessanlundberg.blogg.se
Postat av: GLN

Tjena bulle! Nu har jag gett morsan adressen till din blogg, så nu får du tänka på att vårda ditt språk lite;) kram på dig!

2008-04-27 @ 15:19:05

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0