Lovlig körning i utomlandsland


Sitter här och pular med internationellt körkort, verkar vara lite krångligt. Man ska fylla i en pappersblankett och bifoga ett foto som sedan skickas iväg. Något sådant äger jag ej. Ingen skrivare heller, så blanketten kan bli ett problem. Får lösa det imorgon - snylta bläckpatron hos en kär vän kanske. Vad hände med online-ansökningarna förresten? Herregud, nu måste man ju ragga frimärken och söka upp en postlåda. Vilken värld vi lever i. Ska in till staden imorgon, får slinka in i en liten fotokur och försöka se normal ut - då har jag åtminstone någon legitimation som ser anständig ut. Passet och körkortet ska vi inte tala om, men jag ser ut som någon märklig figur ur "De Tre Vännerna & Jerry". En panna som är sky high och så ser det faktiskt ut som att någon slängt en slibbig disktrasa över mitt huvud. Så är dock inte fallet, det är mitt hår. Håhåjaja.

Detta blir första inlägget inför Aussieresan. Snart bara en vecka kvar, så jag måste sätta fart med allting nu. Jag har en otrolig förmåga att aldrig få tummen ur the ass och ta tag i saker och ting. Men visumet är klart, biljetten bokad och nytt pass införskaffat (rolig detalj: missade p:et i pass, så meningen nyss sa att jag införskaffat nytt ass) Jag har ändå några grejer kvar att fixa, hinner beta av lite imorgon. Tanken var i och för sig att jag skulle gått och lagt mig innan kl 23...Men som vanligt så sitter jag fortfarande uppe och ugglar. Faktum är att jag varit kissnödig i över 2 timmar men inte ens kommit iväg till toaletten, så illa är det med mig och mina åtaganden. Nåväl, den 29/4 bär det i alla fall av till Perth - It´s gonna be great!

image2

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0