Grillpremiär på Sandvägen


Idag vaknade jag tidigt och har fått en hel del gjort. Ansökan om körkortet är inskickat, bra bra. Förhoppningsvis hinner jag få det innan jag åker iväg. Fick mail från min vän Säfström som är nere i Perth nu. Hon sa att det blivit kallt och funderade på att dra till Darwin snart. Är ungefär 400 mil från Perth, enligt min avståndstabell. Det blir nog lite långt att köra den sträckan, får bli buss eller flyg isåfall. Skulle ju inte vara helt fel med sol och värme.

Ikväll har jag haft någon form av avskedsmiddag här hemma på altanen. Det grillades och frossades och fetades tills det blev för kallt och vi gick in istället. Har varit en jättetrevlig kväll med härligt folk och god mat. Jag kommer sakna kvällar som denna när jag är en massa mil hemifrån. Men samtidigt så ska det bli så otroligt skönt att äntligen komma iväg.

Imorgon är det en vecka tills jag åker. Börjar få lite panik över allt som ska fixas och förberedas, men det löser sig nog. Ska försöka vara effektiv imorgon och rota runt bland alla kläder för att komma fram till vad jag ska ha med mig. Ska kolla upp lite hostel och sådant också. Men när solen äntligen skiner utanför så vill man ju passa på att vara ute. Snart ska jag lägga mig iallafall, så det finns goda förutsättningar för att komma upp i skaplig tid imorgon.

image3

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0