8 ben är 6 för mycket


Jag börjar bli lite nojjig för hur det ska gå därborta i Australien. Ormar, spindlar, skorpioner, hajjar, krokodiler, maneter o.s.v Har funderat på mina fobier rätt länge och tänkt att "Äh, det kommer gå bra. Man vänjer sig, spindlar är ju inte så farligt ändå.." Idag höll jag dock på att avlida 19 år gammal, av en smärre hjärtattack. Jag var i städartagen och rotade runt i städskrubben. När jag stängde dörren igen så upptäckte jag till min fasa att där satt en stor svart jävul med 8 ben. Lätt den största spindel jag sett i det fria. Pulsen gick upp och jag blev lite stirrig faktiskt. Helst av allt hade jag velat ha ett hagelgevär eller liknande till hands. Funderade på att slå ihjäl den med en gammal Gefle Dagblad, men vågade inte gå så nära besten. När spindlarna dyker upp i handfat eller badkar så brukar jag "råka" sätta på kranen. Jag har blivit lärd att man ska vara rädd om allt levande. Det är jag också, så länge det inte gäller små djur med för många ben. Lite dåligt samvete känner man allt, men alternativet är att jag själv skulle sova hos en kompis. Och det är ju faktiskt jag som bor här. Idag så fick jag ta till en ny metod - Dammsugaren. I sucked it away, yes. Hotet kanske inte är eliminerat ändå, fulingen kan ju få för sig att krypa ut igen. Därför drog jag igång dammsugaren varje gång jag gick förbi den idag. Hoppas den var dammallergiker och avled i dammsugarpåsen.

Här kommer en bild på den enorma spindeln, bildkvallen är dock dålig p.g.a att jag inte vågade gå så nära ifall han skulle hoppa på mig...

image6


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Sofia Tidqvist

hej, hoppas du minns mig här nere i Kalmar. ditt äventyr verkar ju toppen.Saknar dig här på kontoret...ha en toppenresa!

blev grymt äcklad av din bild...tål inte ens att se dem,haft ngt liknande i mitt rum.ställde ett glas över den så fick pappa slänga ut den,bara det att den hittade in igen....usch. förstår din fobi...

/sofia

2008-04-25 @ 09:08:33
Postat av: Ullis

Klart jag minns dig =) Saknar er på Telenor också, varje gång jag ser loggan så tänker jag på er!

Haha, usch ja - spindlar är änna äckliga rackare...

2008-04-27 @ 01:02:13

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0